הזן הפופולרי של בטר בסכנה? הגישה תביעה על סך 3.6 מיליון ש”ח נגד טלקאן

חברת בטר מגדלת את הזן המצליח ביותר שלה, PK, בחממות של חברת טלקאן, אך בגלל חוב כספי החליטו בטלקאן לחסום את הגישה של עובדי בטר לחממות. בטר הגישה בתגובה תביעה ע"ס 3.6 מיליון ש"ח, גם בגין נזקים שנגרמו לטענתה במחזור הגידול הקודם של הזן

האם הזן פי.קיי (PK), שהינו הפופולרי והמצליח ביותר מבין זני חברת הקנאביס בטר (Better), נמצא בסכנה לפגיעה מסויימת בשיווק שלו? חברת טלקאן (Telcann), המספקת לבטר שטחי גידול בחממות שלה במושב גני טל תמורת כ-1.3 מיליון ש”ח בשנה, מונעת מעובדי בטר את הגישה לצמחים.

לטענת ירון ברגר, מנכ”ל טלקאן, הסיבה להחלטה לחסום את גישת בטר לחממות היא חובות של בטר לטלקאן שלא שולמו במועד הנדרש. בתגובה הגישה בטר תביעה לביהמ”ש נגד טלקאן על סך יותר מ-3.6 מיליון שקלים. לטענת בטר, רוב ה-PK מגודל בחווה שלה במושב כוכב מיכאל, כך שאין סכנה להפסקת שיווקו.

חלק נכבד מסכום התביעה של בטר כעת, הינו גם בגין מקרה קודם מהשנה שעברה, כאשר במהלך מחזור הגידול הראשון בחממות טלקאן נגרם לה לטענתה נזק בסך 2.4 מיליון ש”ח בגלל רשלנות של טלקאן שגרמה לכך שמי ההשקיה הכילו ריכוז מנגן (Manganese) הגבוה פי 100 מהמותר.

חממות טלקאן, הקצתה שטחי גידול לחברת בטר
חממות טלקאן, הקצתה שטחי גידול לחברת בטר (תמונה: צילום מסך פייסבוק טלקאן)

הרקע לאירוע כעת לדברי בטר, הוא שנוצר לה קושי בתפעול חשבונות הבנק שלה במהלך סוף 2023 בעקבות דרישות של הבנק לאחר מכירת החברה מיוחאי גולן-גילד, שנשפט ל-5 שנות מאסר בתאילנד בגלל עבירות סמים, לשניר זנו, שרכש כזכור במקביל גם את נכסי חברת יוניבו שפשטה רגל.

“בשל העניין פנתה בטר לטלקאן וביקשה ממנה שלא להפקיד את אחד השיקים… טלקאן לא נענתה והפקידה את השיק בבנק למרות שבוטל,” אומרים בבטר. “בעקבות בעיות אלה נוהלה שיחה בה הושגה הסכמה לפיה יועבר חלק מהחוב מיד והיתר בשבועות הקרובים”.

אף על פי כן, כך מתארת בטר, “ביום 12.2 בשעה 7 בבוקר ללא התראה מוקדמת, הודיעה טלקאן לבטר כי לא תאפשר כניסת עובדי בטר לחווה עד שמלוא החוב יוסדר. במועד זה נמצאו בשטח הגידול תפרחות קנאביס במשקל 277 ק”ג ששוויין כ-6 מיליון שקלים, וכן ציוד יקר ערך”.

לדבריה, “מנכ”ל בטר ליאור באר הגיע לחממות אך מנכ”ל טלקאן ירון ברגר סירב לאפשר את כניסתו וכניסת עובדי בטר לחווה גם לאחר שבשעה 10 בבוקר ביצעה בטר העברת תשלום נוספת לסילוק מלוא החוב, תוך שהוא מודע לכך שהוא גורם נזק גדול לפעילותה”.

בתגובה פנתה בטר לבית המשפט, דיווחה על המקרה למנהל היק”ר יובל לנדשפט ואף הגישה תלונה במשטרה מכיוון שלדבריה, “גידולי הקנאביס רגישים מאוד וכל סטייה מתנאי הגידול והייבוש מובילה לירידה בריכוז החומרים הפעילים עד איבוד האפקט הטיפולי”.

“מניעת הכניסה מעובדי בטר וחוסר השמירה על תנאי אחסון נאותים, משך שלושה ימים, גרמו לפגיעה בתפרחות ולנזקים בלתי הפיכים, שמצאו ביטוי, בין היתר, בהתייבשות התפרחות ובתהליך התחמצנות מזורז… פגמים הפוגעים במחיר התפרחות ובפוטנציאל השיווק שלהן”.

כתב הגנה טרם הוגש בתיק, אך בתגובה למכתב התראה טרום הגשת התביעה טענו עורכי הדין של טלקאן כי הם דוחים את אופן הצגת השתלשלות העניינים מצד בטר. “יש חשש שטלקאן תתייצב מול חברה לא סולבנטית ולאור הסיכון לא יהיה ממי לפרוע את החובות,” הסבירו.

עוד טוענת טלקאן בתגובה כי “יש כרגע בחווה חומר גלם הנמצא בבקרה מלאה על פי כל הדרישות, אך כמות התוצרת לא יכולה להיות מתומחרת בסכום דמיוני של 6 מיליון ש”ח (כפי שטוענת בטר, מ.ק). אי המכירה של התוצרת מלמדת על אי יכולת מכירה של בטר”.

מחברת טלקאן נמסר: “חברת טלקאן מצרה על כך שבחברת בטר בחרו להגיע לערכאות משפטיות, חרף העזרה בזמנים מאתגרים ל-בטר ומתן קורת גג ועזרה אינסופית באירוח, ליווי וסיוע בגידול תוצרת בחוות טלקאן. מסיבות ניהוליות וכלכליות נקטו בחברת בטר סחבת בתשלומים השוטפים וכן ביטלו צ’קים (כולל עתידיים) ללא כל סיבה נראית לעין וללא מתן חלופות לתשלומים אלה. חברת טלקאן נקטה בצעדים על מנת לקבל את המגיע לה, מה שאכן קרה מיד לאחר נקיטת הצעדים. כל התוצרת שהיתה מאוחסנת בכספת החווה, בחביות יישון (קיורינג) ובתנאים אופטימליים (מיזוג, טמפרטורה, לחות וכו’) נארזה במהירות ונשלחה למפעל בזלת תוך 4 ימים מתחילת האירוע. נראה שחברת בטר מחפשת סיבות נוספות להמשך תביעה, טלקאן תגיב לכל טענה בבית משפט ותפריך את הטענות הבאות בדיוק כפי שהופרכה טענת העיכוב שלא קרה. טלקאן תשמור על מקצועיות, שפה נקיה וגישה נאותה ולא תיגרר אחרי תעלולים משפטיים נלוזים.”

מחברת בטר נמסר: “רוב ה-PK מגודל בחווה של בטר בכוכב מיכאל. הכותרת נותנת תחושה שלא יהיה בקרוב, דבר אשר אינו נכון. כמו כן, התביעה הוגשה כאשר אין כל חוב בין בטר לטלקאן.”

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר